TA INGEN SKIT!

GAAAH, jag älskar Grynet när hon säger det! UNDERBAR ÄR HON! Ville bara få säga det..
Idag så är det onsdag, vilket betyder att i morgon är det torsdag vilket är den roligaste dagen i skolan tycker jag. Svenska hela dagen med favoritläraren! :D Sedan är det bild och franska förstås.. Menmen!
Uppsatsen skulle vara färdig tills idag, och det blev jag. Jag blev riktigt nöjd, faktiskt. Satt hela kvällen igår och kollade vartenda ord så att det skulle vara rätt, snacka om att man är seriös?
På tal om att lämna in så kom jag att tänka på en grej som hände häromdagen på matten. Jag satt och tittade igenom matteboken när vi skulle "räkna i våra böcker", vilket är urtrist och någonting som jag inte lär mig så mycket på. Jag klottrar väldigt mycket i mitt räknehäfte också med min tuschpenna eftersom att jag sällan har blyerts. Då kommer min lärare fram till mig och börjar bläddra i mitt räknehäfte och suckar. "Amanda, ska det se ut såhär?" Jag fattade ingenting. vad har han med mitt räknehäfte att göra? WHO CARES? Jag svarade: "Men det är ju inte direkt så att det är meningen att det ska vara snyggt. Tanken är ju att man ska tänka och förstå, inte sitta och skriva?" Då suckade han igen och gick. Jag tycker det är rätt intressant och kul med matte, men i skolan totalsuger det! ;)
Jag förstår inte riktigt ibland hur lärare tänker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0